2016. ápr 30.

Orvibo Coco WIFI-s konnektor, avagy mitől lesz okos az otthonunk?

írta: wallee
Orvibo Coco WIFI-s konnektor, avagy mitől lesz okos az otthonunk?

Egy Orvibo márkájú Smart konnektor/elosztó érkezett keletről. Az okos otthon felé vezető első lépést ezzel tehetjük meg.

Az Orvibo egy feltörekvő kínai márka. Kizárólag az intelligens otthonra specializálódott. Az első terméke egy egy dugaljas Wifi-s konnektor volt. Azóta több terméket a piacra dobott, többek között ezt a zseniális smart elosztót. Ez az eszköz azoknak alkalmas, akik elfelejtik kihúzni a telefon töltőt, vasalót, ha elmennek otthonról, mivel ezt távolról a telefonunk, tabletünk segítségével is megtehetjük.

A termék egy egyszerű fehér papír csomagolásban érkezett. A doboz tartalma maga a smart elosztó, egy kínai nyelvű használati útmutató, valamint egy dugalj átalakító, mivel közel keleti forgalmazásra szánták.

p_20160430_162240.jpg

p_20160430_162331.jpg

p_20160430_162400.jpg

Beüzemelés előtt megismerkedtem az eszközzel, hogy mire is képes. Mivel a használati utasításból semmit nem értettem, ezért kapásból az elosztót kezdtem tapogatni, forgatni. Az elosztón található egy gomb, amivel ki- be lehet kapcsolgatni, két darab USB port, valamint három darab aljzat, amibe bármilyen villásdugó kompatibilis.

p_20160430_162426.jpg

p_20160430_162434.jpg

Mikor megfordítottam egyből tisztában voltam, hogy mi legyen az első lépés, hogy életre keltsem. A termék hátulján észrevettem egy QR kódot, amit azonnal le is fényképeztem. Az Orvibo oldalára navigált, és egyből le is töltötte a termék család alkalmazását. Feltelepítettem a programot, az elosztót a konnektorba dugtam, a kapcsológomb körbe egyből zölden kezdett világítani.

p_20160430_172712.jpg

Beléptem a telefonra telepített alkalmazásba. Az alkalmazást a gyártó HomeMate-nek nevezte el. Egyszerű,letisztult, egyből tudja az ember, hogy hova kell kattintani. Az alkalmazásból kiderült, hogy a gyártó ezzel az egy alkalmazással próbálja összefogni a kütyüit. Regisztráltam a programban. Rákattintottam a New Device  feliratra. Ezek után a programban lehetőség volt a QR kód beolvasására, és a program fel is ismerte az elosztót. Az app kérte, hogy 6 másodpercig tartsuk nyomva a bekapcsoló gombot. Az eltelt idő után felvillant a Wifi ikon is zölden. Ekkor tudtuk kiválasztani az otthoni Wifi hálózatunkat, valamint begépelni a hozzá tartozó jelszót. Az elosztó rá is csatlakozott a Wifi-s routerre, amit Wifi ikon világítása jelez.

HomeMate applikáció ismertetése

Belépve a programba a csatlakoztatott eszközök listája látható. 

screenshot_2016-04-30-17-46-27.jpg

A konnektor ikonra kattintva kapcsolható ki- be az eszköz, amit egy kattanás jelez. A screenshot-on látható, hogy időzíteni is lehet, ha nem akarunk a kapcsolgatásra figyelni. A beállítások menüpont alatt nem sok mindenre van lehetőségünk.

screenshot_2016-04-30-17-46-47.jpg

Mindössze csak az eszköz nevét látjuk. Az ütemezett emlékeztetőket tudjuk ki- be kapcsolni, az eszközről kaphatunk információkat( IP cím, MAC cím, Firmware verzió), gyakran ismételt kérdésekről olvashatunk.

Smart scene felirat alatt szerintem a további eszközök beállításaira van lehetőségünk. Erről többet nem tudok mondani, mivel több eszközöm nincs.

More felirat alatt az felhasználónk adatait szerkeszthetjük. Az eszközt megoszthatjuk email-en keresztül, valamint jelzéseket állíthatunk be, és a keretprogramról olvashatunk az about menü pont alatt.

Technikai adatok

Márka, típusjelzés: ORVIBO COCO
Súly: 400g
Méretek: 280 x 50 x 28mm
Hossz: 1.8M (kábel hossza az elosztóval együtt)
Anyaga: műanyag 
Használati hőmérséklet tartomány: -10℃-+40℃ 
WiFi hálózat: WiFi 2.4GHz b/g/n
Biztonsági kódolás: WEP/WPA-PSK/WPA2-PSK
Minimum teljesítmény: <0.5W
Maximális teljesítmény: 2000W
USB Port : 2Ports, összesen 2A (2 x 1A)
Maximális áramerősség: 8A (2A / dugalj)
Összegzés
Mivel ez az első ilyen eszközöm, ezért összehasonlítási alapom nincs. Nem tudom, hogy más gyártók termékei mit kínálnak. Engem meg győzött, egy hátránya van, még pedig az USB portokon leadott áramerősség, ami portonként csak 1A. Ez egy éjszkai telefon töltésnél nem jelent hátrányt, de, ha nincs sok időnk akkumulátort töltenünk, akkor ne az USB portokon töltsünk, hanem a dugaljakon. A következő szériákon valószínűleg ezen már javítanak, és biztos meg fogjuk a kapni a gyorstöltés funkciót is.
Szólj hozzá

kína teszt wifi okos smart elosztó otthon intelligens rendelés konnektor electric okosotthon orvibo orvibococ